2015. október 11., vasárnap

Távcső

Múlt és jelen

régi távcső új köntösben

avagy miként lehet viszonylag egyszerűen tetszetős külsőbe bújtatni régi kedvencünket


A régi távcső látható az eredeti borításában
Régi emlék
A történet ott kezdődött, hogy ajándékba kaptam egy régi távcsövet aminek egy kicsit megkopott a külső borítása ezért úgy döntöttem, hogy bevetem a legújabban felfedezett dolgot amit sokak már használnak úgy makettezéshez, mint autófestéshez egyaránt. Ez a szer nem más mint az ámmerikában fejlesztett Plastidip.
Első lépésként eltávolítottam a régi talán műbőr borítást a markolatról. Következő lépésben darabjaira szedtem a távcsövet. Lecsavartam a felső és alsó lencséket. Ez utóbbinál volt némi izgalom és kínlódás, mert  korábban kaphatott egy ütést a váz és a lencse karimája is minek következtében némiképp deformálódott. A küzdelem után aztán nagyon finom csiszolóanyaggal leszedtem a zöld oxidréteget a külső oldaláról. Ezután következett a pepecs munka, mert le kellett ragasztanom azokat a részeket amit nem szerettem volna befújni.
Itt a plastidippel bevont távcső látható
Régi emlék új köntösben
Egy óra alatt meg is voltam az előkészítéssel s aztán jöhetett a szórás. Igyekeztem mindenhol egyenletesen felvinni a festéket, de biza a technikai feltételek nem voltak optimálisak ezért biztosan maradtak vékonyabban szórt helyek. Ettől függetlenül egész jó lett a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése